28 Aralık 2013 Cumartesi

ARADIĞINI BULMA DUASI ve ASR SURESİ

ARADIĞINI BULMA DUASI :

Ca'fer el-Huldi ( rahimehullah ) ' dan : Ebul Hasan ' a veda ederken dedim ki : Bana bir azık ver . 

-- bir şey kaybettiğim zaman birisiyle buluşmak istediğinde şöyle dua et : Rabbim , kalbime genişlik ver işimi kolaylaştır dilimden düğümü çöz ki sözümü iyice anlayabilsinler kalemi ele alınca şu dua okunur : 

'' Ya hayyü ya kayyumü bi rahmetike esteğıysü . ''

anlamı : Ey Hayy ve Kayyum yüce Rabbim Rahmetinle Sen ' den yardım istiyorum girdiğim bu imtihanda beni muvaffak eyle imtihana girerken Allah'a güvenip bu dualar samimiyetle okunursa Allah'ın izni ile muvaffakiyet elde edilir .


ASR SURESİNİN FAZİLETİNE DAİR :

Bismillahirrahmanirrahıym

Vel asr innel insane le fi husr illelleziyne amenü ve amilüs salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr.

anlamı : Andolsun asra ki , muhakkak insan kat'i bir ziyandadır ancak iman edenlerle güzel,güzel amel ve hareketlerde bulunanlar , bir de birbirine hakkı tavsiye sabrı tavsiye edenler böyle değil onlar ziyandan müstesnadır.

--- Sevgili Peygamberimiz 'in ashabından iki zad birbirine kavuşunca biri diğerine Asr suresini okumadan ve sonra selam vermeden ayrılmazlardı 

---Şiddetli ateş yapan bir hastalığa yakalanan kimseye Asr suresi okunursa şifa bulur bir kimse bu sureyi dört ayrı kağıda yazıp her birisini korunmasını istediği yerin dört ayrı köşesine yerleştirirse , Cenabı Hakk o yeri her türlü felakete karşı himaye eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder