28 Aralık 2013 Cumartesi

                             AYET-EL KÜRSİ


1-AYETEL KÜRSİ'Yİ ŞER ZAMANLARINDA OKUMAK 

2-Anlamı

3-AYET-EL KÜRSİ'Yİ HER GÜN OKUMAYA DAİR 

4-AYETEL KÜRSİ'Yİ OKUYAN KİMSENİN CİNNİYİ MAHLUP ETMESİ

5-AYETEL KÜRSİ'Yİ OKUYANIN KALP GÖZÜ AÇILIR 

6- AYET'EL-KÜRSİ'NİN ESRARI HAKKINDA BAZI VELİ VE ALİMLERİN SÖZLERİ

7-AYETEL KÜRSİ'Yİ SABAHLARI OKUMAK

----1-AYETEL KÜRSİ'Yİ ŞER ZAMANLARINDA OKUMAK :

"Şerri giderip matluba vâsıl olmaktan aciz kalırsanız, Ayet'el-Kürsi'yi okumaya devam ediniz" İmam-ı Bûni diyor ki:
"Aklın ve fehmin ziyadeleşmesi için Ayet'el-Kürsi suya (50) defa okunarak içilirse, Allah Teala aklı ve fehmi ziyadeleştirir"Resulü Ekrem buyuruyorlar

----2-Anlamı :


O'ndan başka ilah olmayan Allah, Hayy ve Kayyûm'dur Ezeli ve ebedidir
O'nu uyuklama ve uyku tutmaz Göklerde ve yerde olan şeyler O'nundur İzni olmaksızın O'nun yanında şefaat eden yoktur Halkın önünde ve arkasında olanı (istikbal ve maziyi) bilir İnsanlar O'nun ilminden, O'nun istediğinden başkasını ihata etmezler Kürsi'si semaları ve yeri içine alır Onların hıfzı O'nu yormaz O, pek yüksek ve pek büyüktür

----3-AYET-EL KÜRSİ'Yİ HER GÜN OKUMAYA DAİR:

Bir kimse hergün Ayet El Kürsiyi 100 defa okursa,kendisine ruhani haller zuhur eder

----4-AYETEL KÜRSİ'Yİ OKUYAN KİMSENİN CİNNİYİ MAHLUP ETMESİ:

İmam-ı Gazâlî, İmam-ı Kuteybe'den, o da Benî Ka'b'dan bir kişiden hikaye eder, der ki:

Hurma satmak için Basra'da bir yere gittim Kiralamak için bir ev buldum İçerisinde örümcekler yuva yapmıştı Bu evi sahibinden kiralamak için istedim Evin sahibi, bu evde ifrit denilen kafir bircinni vardır Her gireni helak eder ve öldürür, dedi Nihayet Allah (cc) beni o cinniden muhafaza eder dedim Evi kiraladım

Gece oldu, bir de baktım ki, simsiyah ateş gibi bir mahluk üzerime doğru gelmeye başladı Ben de Ayet'el-Küsi'yi okumaya başladım Ben okudukça, o da benimle birlikte kelime kelime okuyordu Ben (ve lâ yeûdühû hıfzuhümâ ve hüvel aliyyül azıym) dedim

Benimle birlikte okuyamadı Ben bu kelimelere devam ettim O karanlık ve cinni yok oldu Ben de bir köşede uyudum Sabahleyin baktım ki cinninin olduğu yerde, yanmış parça ve küller O vakit kulağıma gaibden bir ses geldi Dedi ki: "Sen büyük bir cinni kafiri yaktın " Ne ile yaktığımı sorduğumda (ve lâ yeûdühû hıfzuhümâ ve hüvel aliyyül azıym) tekrar tekrar
okumakla cinni kafirini yaktın

----5-AYETEL KÜRSİ'Yİ OKUYANIN KALP GÖZÜ AÇILIR :

Şeyhü'l-Ekber, Arif-i billâh, Muhyiddin Arabî (ks) Ayet'el-Kürsi'nin esrarı hakkında şöyle buyurmuşlardır:"Her kim Ayet'el-Kürsi'yi gece ve gündüz içerisinde bin defa okur ve buna kırk gün devam ederse (ara vermeden) Allah'a yemin ederim, Allah'a yemin ederim, Büyük Allah'a yemin ederim, Kur'an-ı Azimüşşan'a yemin ederim, Keriym olan Resulü'ne yemin ederim ki, o kimsenin ruhaniyeti inkişaf edipkalb gözü açılır Melekler o kimseyi ziyaret etmeye gelirler O kimsenin her muradı hasıl olur"

Hacı Osman Efendi (rahmetüllâhi aleyh) Hazretleri hayatta iken bazı kimselere bu evradı vermişlerdi Hakikaten halisane okuyanların kalb gözleri açılmıştır Ben kendilerine dedim ki: "Bunların kalb gözleri açılır mı?" Cevaben Hacı Osman Efendi Hazretleri: "Muhyiddin Arabi Hazretleri yalan söyler mi?
İşte bunu o söylüyor" demişlerdi

----6- AYET'EL-KÜRSİ'NİN ESRARI HAKKINDA BAZI VELİ VE ALİMLERİN SÖZLERİ:

Muhyiddin Arabi, Sa'düddiyn Teftazânî, İmam-ı Bûnî demişlerdir ki:" Bir kimse Ayet'el-Kürsi'yi harflerinin adedi kadar (170) defa veya mürsellerin (salevâtüllâhi aleyhim) adedi kadar (313) defa okursa, o kişiye göklerde ve yerdeki mahlukatın cümlesi itaat edip her şeyden muhafaza ederler Düşmanları ne eli ve ne de dili ile hiçbir zarar ve ziyan veremezler" buyurmuşlardır Esrar-ı Müfide kitabından alınmıştır: - Bir kimse her gün Ayet'el-Kürsi'yi on sekiz defa okursa, Allah (cc), o kulunun kalbini tevhid nuruyla ihya eder Kalbini ledünnî ve hikmet ilmi ile doldururRızkına bolluk verir Kadrini yüce kılar Mehabetinden herkes korkar

----7-AYETEL KÜRSİ'Yİ SABAHLARI OKUMAK:

Hz Ömer (ra) buyuruyor:
"Bir kimse sabahleyin yatağından kalktığında, Ayet'el-Kürsi'yi birer defa okursa, her okuyuşunda önüne, arkasına, sağına, soluna, altına, üstüne, içine sekizinci ile de kendini halka içine alırsa, o gün kimseye hiç bir kimse zarar veremez Evinin önünde kıyamet kopsa, haberi olmaz Maddi ve manevi ne kadar kuvvete sahip olduğunu kendisi müşahede edecektir"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder